Rini Koster

Algemene vragen en opmerkingen.
Plaats reactie
rini koster

Rini Koster

Bericht door rini koster »

Hallo alle Exclusive bezitters!

Wij zijn sinds kort trotse bezitters van een super mooie VW Exclusive 2.5 TDI van 1999. Deze hebben wij gekocht bij Scharphof campers in Nijverdal. Misschien een beetje reclame, maar het is een heel betrouwbaar adres om te kopen en de service is er geweldig. En, super aardige mensen die nakomen wat ze beloven. Deze camper was ons niet vreemd omdat we in de begin jaren 2000 precies de zelfde hebben gehad, zelfs de kleur. Maar deze had destijds een 2.4 liter 5 cyl. zonder turbo. Deze motor was zeer betrouwbaar maar miste de nodige power, m.n in de bergen. We hebben hem na 5 jaar verkocht. Achteraf hebben we daar spijt van gehad. We hebben er destijds heel wat mooie ritjes door scandinavie mee gemaakt. Daarna hebben we div. andere kampeermiddelen gehad maar we bleven een zwak houden voor dit VW campertje. En elke keer wanneer we er onderweg een tegen kwamen sloeg mijn hart altijd een keer over. En dat is natuurlijk niet echt gezond. Dus, weer een grote zoektocht begonnen op internet naar een exclusive maar dan wel met een 2.5 TDI motor met 102 PK. En dat viel nog niet echt mee want er zijn er op dit moment maar weinig te koop in Nederland. En die te koop stonden waren bij bezichtigen vaak een grote teleurstelling. Slecht onderhouden en de binnenkant vaak verknalt door o.a allerlei boorgaten alsof er met een geweer is rond gemaaid. En dan durven ze er ook nog een enorm bedrag voor te vragen.

Tot dat we deze tegen kwamen, helemaal nog in originele staat. Dus helemaal verliefd en de koop was dan ook snel gesloten. Nu rijden we samen weer rond in ons vertrouwde Vw exclusive campertje, ik met een dikke grijns achter het stuur, en verheugen ons er enorm op om weer een tripje (voor de 3e keer) naar de Noordkaap te maken.
Wat een geweldig idee om deze website op te zetten want ik heb er al heel wat goede tips van kunnen gebruiken. Mijn dank hiervoor.
Ik heb ook nog wel wat vragen maar die plaats ik een andere keer.

Met vriendelijke groet,

Rini Koster
Dronten
Bijlagen
foto onze camper  voor pand Scharphof 2.jpg
foto onze camper voor pand Scharphof 2.jpg (48.31 KiB) 16793 keer bekeken
Laatst gewijzigd door rini koster op di 24 apr 2012, 14:35, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
H.Dubbelboer
Beheerder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 19:15
Locatie: Emmen

Re: Nieuw lid, Rini Koster uit Dronten

Bericht door H.Dubbelboer »

Hallo Rini,

Welkom op het forum!
Wij zijn ook op de Noordkaap geweest in 2007.
Noorwegen is ons favoriete vakantieland, prachtig land om met de camper te reizen.
Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst!

Groet,

Herman Dubbelboer
Gebruikersavatar
liesbethr
Berichten: 150
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 12:29
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nieuw lid, Rini Koster uit Dronten

Bericht door liesbethr »

Hallo Rini,

Zo zie je maar oude liefde roest niet! Heel toepasselijk op deze valentijnsdag :P .
Heel veel plezier en maak maar weer fijne ritjes.

Wij gaan volgende week in de voorjaarsvakantie weer op pad, heb er u al zin in.

Liesbeth.
frs
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 11:50

Re: Nieuw lid, Rini Koster uit Dronten

Bericht door frs »

Hallo, dat er zo weinig vw exclusive's rijden komt door de beperkte productie. Er rijden op dit moment zo'n 40 a 50 van dit soort rond in Nederland en op 3 na allemaal import uit Duitsland. De laatste is geproduceerd in 2003 of 2004.
Hopenlijk beleven jullie er heel veel plezier mee.
Leo45

Re: Nieuw lid, Rini Koster uit Dronten

Bericht door Leo45 »

Veel plezier in de mooie wagen. geniet ervan en doe voorzichtig want ooit is het een collectors item.

Leo
Gebruikersavatar
Carel
Berichten: 29
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 12:20
Locatie: Bollenstreek

Re: Nieuw lid, Rini Koster uit Dronten

Bericht door Carel »

Hallo Rini,

Ook wij zijn ‘bijna’ een jaar in het gelukkige bezit van een Exclusive 2003.
De “testrit” (10.500 km) was vorig jaar direct weer naar Noorwegen, waar wij verslaafd aan zijn en er ondertussen al 19 keer zijn geweest
Geen Noordkaap, daar waren we al eens geweest, veel te commercieel en toeristisch.
Wij rijden de laatste jaren door naar Gamvik. De alternatieve Noordkaap.
Een prachtige bergroute, vanaf Lakselv, of Tana, maar daar wordt op dit moment nog tot Ifjord aan de weg gewerkt. Het laatste stukje van de geheel vernieuwde Nordkyn weg van Tana tot Gamvik is dan klaar en fantastisch om te rijden. Wat een ruimte en een rust! (als je daar van houd tenminste)
5 km buiten Gamvik, richting de Slettnes vuurtoren is een “vogelreservaat’ met P plaatsen.
Je mag daar overnachten, en kan er volop genieten van de "gratis" Middernachtzon,(als hij er is) de Hurtigruten voorbij zien varen en prachtig wandelingen maken.
Er zijn geen voorzieningen, gratis water en internet mogelijkheid bij het Gamvik Museum.

Veel reis plezier met jullie mooie Exclusive,

Groetjes,
Carel
Onze VW T4 California Exclusive “Carel” uit 2003
rini koster

Rini

Bericht door rini koster »

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie spontane reacties. Een leuk welkom zo voor ons .

De reactie van Frs, ik had je graag bij naam genoemd, dat er in Nederland maar zo’n 40 a 50 exclusive’s rond rijden is in verhouding wel heel weinig. Volgens mij hebben we dan ook een goede investering gedaan met deze aankoop. Wanneer je deze campers goed onderhoud is er waarschijnlijk op langer termijn weinig tot geen afschrijving in tegenstelling tot vergelijkbare of grotere campers.
En wat Loe45 al schreef, het wordt absoluut een collectors item. Ik zal er dan ook heel zuinig op zijn.

En Carel, 19 keer naar Noorwegen is niet mis . Dan moet je wel een behoorlijke passie voor dat land hebben opgebouwd. Je hebt deels gelijk dat de Noordkaap
veel te commercieel en toeristisch is. Maar in 1999 waren wij op de kaap met onze kinderen en kijken daar heel goed op terug. Het was inderdaad heel vol en druk, alleen al zo’n 50 bussen geteld, maar de sfeer was er super goed. In 2009, precies 10 jaar later, stonden we daar weer en op die bewuste avond en nacht helemaal alleen! Uniek wanneer je weet dat er gemiddeld per jaar zo'n 280.000 mensen de Noordkaap bezoeken.

In 2009 hebben we Gamvik en Slettnes ook aangedaan, inderdaad over de prachtig nieuw aangelegde weg. Alleen jammer dat we bij de vuurtoren in Slettnes een windkracht 7 vanaf zee hadden. Bij het foto’s maken van de vuurtoren moest ik me aan een leuning vasthouden anders woei ik onderste boven. Maar het is daar wel schitterend mooi. Bij Mehamn hebben we toen overnacht.(zie foto)
Voor mij mag de zomer komen…

Groet Rini
Bijlagen
Alleen op de Noordkaap (rechts witte stip zijn wij)
Alleen op de Noordkaap (rechts witte stip zijn wij)
Alleen op de Noordkaap (rechts witte stip).jpg (71.71 KiB) 16743 keer bekeken
Slettnes
Slettnes
Vuurtoren bij Slettnes.jpg (60.15 KiB) 16743 keer bekeken
Camperplaats Mehamn. Rechtercamper zijn wij.
Camperplaats Mehamn. Rechtercamper zijn wij.
Camperplaats Mehamn.jpg (74.95 KiB) 16743 keer bekeken
Plaats reactie