Muskito net

Algemene vragen en opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Muskito net

Bericht door Wellingrwf »

Op een duitse website zag ik een netting die voor de shuifdeur gehangen kan worden. Die wordt vast gezet met druk knopen en kost 100 euro. Lijkt me wat duur. Heeft iemand hier ervaring mee. Een ander probleem zijn de klap raam links en de schuif raam in de deur. Zijn hier voor kant en klaar netten beschIkbaar?
Ik heb net overigens een passend inhang korf voor de koelbox gekocht. Was dit een standaard?
Bedankt voor de reacties
Ruud welling assen
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
Gebruikersavatar
liesbethr
Berichten: 150
Lid geworden op: za 25 jun 2011, 12:29
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Muskito net

Bericht door liesbethr »

Hoi Ruud,

Ik heb zelf een muggennet voor de schuifdeur gemaakt, naar een idee van iemand anders (De Hoekies). Deze gaat met een tentpees (los te koop bij tentenmakerij/campingwinkel, let wel op de peesdikte) in de brandruprail. Hangt aan de buitenkant. Ik heb wel de lamellen aan elkaar gemaakt behalve in het midden, anders waaide het met wind uit elkaar. Van mij is het ook breder. Heb twee goedkope sets gebruikt van de Blokker uit de aanbieding.
Zie foto. Is niet onze camper.

Voor het schuifraam v.d. deur en het klapraam heb ik muggengaas van xenos op maat geknipt en dit bevestig je met klitteband.

Voor de schuifdeur ben ik ook andere zelfgemaakte oplossingen tegengekomen, maar die kan ik even niet terug vinden. Zodra ik het weer tegenkom zal ik een afbeelding plaatsen.

Liesbeth.

p.s. Beschrijving van de Hoekies:
wij hebben aan de zijdeur van horlamellen een gordijn gemaakt waar je makkelijk doorheen kunt lopen aangezien dit stroken zijn van zo`n 20 cm breed .
We hebben ze bovenaan bevestigd aan een tentstrip ( rubberen met strookje canvas) vastgenaaid en aan de onderkant van de luifel een strip geschroeft waar je het gordijn inschuift als je ergens blijft staan.
De deur kan dan gewoon dicht dan hangt het gordijn aan de buitenkant.
Als we vertrekken vouw ik het op tot een klein pakketje.
Bijlagen
brandruprail zit bij ons onder de luifel
brandruprail zit bij ons onder de luifel
brandruprail.jpg (16.04 KiB) 13012 keer bekeken
img0092ml6-2.jpg
img0092ml6-2.jpg (28.58 KiB) 13012 keer bekeken
Laatst gewijzigd door liesbethr op vr 03 feb 2012, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
vw_camper

Re: Muskito net

Bericht door vw_camper »

Brandrup heeft pasklare muggenhorren voor alle deuren en ramen van T4 en T5 campers.
De VW camper importeur in Amersfoort heeft de meeste op voorraad. http://www.vwcampershop.nl/ramen/horren.html
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Re: Muskito net

Bericht door Wellingrwf »

Bedankt voor de reacties. Het idee om het net aan de luifel te hangen lijkt me een goed idee. Als het wat warmer wordt zal ik het eens goed bekijken
Ruud Welling
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
Plaats reactie