Even voorstellen

Nieuw op het forum?
dan kunt u zich hier even voorstellen.
Plaats reactie
Dianne
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 23 sep 2018, 13:23

Even voorstellen

Bericht door Dianne »

Hallo california exclusive rijders,

Door mijn zoektocht naar een praktische kleine camper op deze site terecht gekomen, heb een camper uit 1996 bekeken met een kilometerstand van 279000 km, het lijkt mij de ideale camper, echter één maar,ik wil liever een jongere california exclusive vanaf 2001 met minder kilometers op de teller. Mocht er een forumlid er een te koop willen zetten dan houd ik mij aanbevolen.
Hoop dat mijn zoektocht binnenkort een mooie california exclusive gaat opleveren en ik jullie kan gaan ontmoeten op het jaarlijkse weekend.

Tot ziens Dianne
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Brugseb »

Hallo Diane
veel leesplezier hier.
Bij een 2.5 TDI hoef je je écht geen zorgen te maken over een km-stand richting 300.000, voor zover regelmatig onderhoud en tijdige distributiewissel.
Deze motoren zijn de beste ooit door VW gebouwd, en gaan makkelijk het dubbele en 3-dubbele mee.
Onder de 150.000 is ie nog niet losgereden :lol: (grapje)
grtz
Bart
frs
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 11:50

Re: Even voorstellen

Bericht door frs »

denk niet dat de vw van 1996 een 2,5 tdi is met 104 pk
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Brugseb »

De TDI is er sinds 1995, daarvoor had je de "platte" diesels 1.9 en 2.4, en een turbodiesel 1,9. Ik weet niet of er veel 1.9 exclusives zijn gebouwd, maar die zou ik sowieso al laten staan. Met de 2.4 heb je, gelet op het extra gewicht en hoogdak, wellicht al geen power over...
Er staan er momenteel een hele hoop te koop op mobile.de... kijk maar es rond.
Dianne
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 23 sep 2018, 13:23

Re: Even voorstellen

Bericht door Dianne »

Beste Bart en de andere reageerders,

Alvast bedankt voor de adviezen, morgen ga ik een proefrit maken in een California Exclusive van 2001 met 178.000 km op de teller. De distributieriem moet er wel van vervangen worden. Heeft iemand misschien een richtprijs wat ik hiervoor moet bieden, hij wordt aangeboden door een particulier, ze vragen er €23.000 voor, dit lijkt mij aan de hoge kant. Deze eigenaren hebben hem 5 jaar geleden gekocht met 140.000 km op de teller.

Gr. Dianne
Brugseb
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Brugseb »

Dag Diane
als ik even naar mijn lijstje kijk - je zoekt natuurlijk expliciet een exemplaar van na 2000, die prijzen stijgen naar mijn gevoel (door dat LEZ gedoe).
Recent eentje in Rotterdam (2002 - 190K - 18750euro) was héél snel weg; bij VdVaart al een tijdje wel met 100K meer, voor 19900 euro; en in Duitsland betaal je voor de >2000 snel +22000 euro ongeacht de km stand.
Dus als je dergelijk budget hebt, en de bus is over de hele lijn top,... kan je wel nog even discussiëren over die distributiewissel (snel 800 euro en meer); en je hebt natuurlijk geen garantie, maar da's deels kwestie van grondig alle gekende zwakke punten na te kijken, staan hier en op ander forum uitgebreid toegelicht.
Spannend... en veel succes.
Dianne
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 23 sep 2018, 13:23

Re: Even voorstellen

Bericht door Dianne »

Hoi Bart en andere forumleden,

Tijdens mijn zoektocht is er een mooie california exclusive op mijn pad terecht gekomen en ben ik vanaf komende vrijdag 19-10-2018 officieel bezitster van een lichtgrijze vw california exclusive 2,5 TDI uit 2001.
Kijk er naar uit om er mee op pad te gaan en hoop op mijn reizen jullie ooit tegen te komen.
Nog even een vraag over verzekeringen, heeft iemand ervaring met camperverzekerd.nl, deze biedt nl een erg scherpe prijs.

Voor nu alvast bedankt voor alle tips en adviezen!

Met vriendelijke groeten,

Dianne
frs
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 11:50

Re: Even voorstellen

Bericht door frs »

ken camperverzekerd.nl niet, maar let op wat je ervoor krijgt. Vooral bij pech in het buitenland en eigen risico.
frs
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 11:50

Re: Even voorstellen

Bericht door frs »

De doorlopende reisverzekering met Europa pechhulp is alleen af te sluiten indien uw camper niet ouder is dan 15 jaar. Deze leeftijdsgrens wordt alleen gehanteerd bij de acceptatie van de doorlopende reisverzekering. Indien uw camper tijdens de looptijd van de verzekering ouder wordt dan 15 jaar, blijft de doorlopende reisverzekering inclusief Europa pechhulp volledig van kracht!
Voor de camperverzekering is er géén bouwjaar grens van toepassing.
frs
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 11:50

Re: Even voorstellen

Bericht door frs »

bij de ANWB kost (incl. lidmaatschap ANWB) ww euopaplus + supplement camper € 224,= pj + camperverzekerd is inderdaad goedkoper.
Plaats reactie