Voorstellen Frans1950

Nieuw op het forum?
dan kunt u zich hier even voorstellen.
Plaats reactie
frans1950

Voorstellen Frans1950

Bericht door frans1950 » di 11 dec 2012, 12:11

Sinds vorige week zijn wij de eigenaar van een mooie, rooie Exclusive T4 2.5TDI, bwjr 1996, 157000km gelopen.We hebben hem particulier gekocht en is in verbazend goede staat, geen roest, alles werkt naar behoren, veel extras en met de complete historie middels boekjes erbij.Voorheen altijd grote Dethleffs campers gehad toen een jaar een caravan, maar het vrije zwerven bleef toch trekken! De caravan hebben we ook nog zodat we ruimte en comfort in de langere vakanties kunnen combineren met kortere uitstapjes met ons Busje.Ik moet zeggen hij loopt geweldig vergeleken met de diesels van Fiat: mooi stil, soepel en pittig.Ik ben alleen zeer benieuwd hoe hij de caravan gaat trekken, hebben forumleden daar ervaring mee? Aangezien ik nogal lang ben(209 cm) heb ik alleen de slede van de bestuurdersstoel aangepast en een aanpassing voor het benedenbed gemaakt.De stahoogte in de bus is voldoende.Zo gauw het weer wat beter wordt gaan we proefdraaien.

liesbethr

Re: Voorstellen Frans1950

Bericht door liesbethr » di 11 dec 2012, 13:42

Hoi Frans,

Veel plezier met je Exclusive. Misschien leuk om een foto te plaatsen? :D

J.F.A.

Bericht door J.F.A. » di 11 dec 2012, 15:48

Welkom Frans , Hoop dat je het hier naar de zin hebt en we zijn natuurlijk benieuwd naar de foto's

Fred
MET EEN BEETJE TOLERANTIE IS HET ALTIJD VAKANTIE

Leo45

Bericht door Leo45 » di 11 dec 2012, 19:07

De 2.5TDI heeft 3 vermogens in voorraad 88pk, 102pk en 125pk de trekkracht is uiteraard afhankelijk daarvan.
De 88pk is niet erg overgedimensioneerd voor zo'n zware bus zeker niet als je nog wat gaat trekken.
Ik heb zelf een 102pk en die heeft geen problemen met zware aanhangers enzo.

Leo
Afbeelding
Volkswagen T4, de laatste echte klassieker, er zijn er steeds minder dus doe er voorzichtig mee

frans1950

Bericht door frans1950 » wo 12 dec 2012, 18:55

Hallo Leo,
Gelukkig heb ik de 75KW, 102PK dat was ook een must bij de aanschaf dus dat trekken zal dan waarschijnlijk geen problemen opleveren. De radio zit op de startaccu en die wil ik aansluiten op de boordaccu, ligt er achter het dashboard een +leiding van de boordaccu waar hij op kan?
Bvd,Frans

Leo45

Bericht door Leo45 » wo 12 dec 2012, 21:32

Nee, bij de vroegere modellen wel maar later zijn ze daar vanaf gestapt om een of andere reden.
Ik heb ook gewoon de autoradio op de startaccu, ik heb wel het relais vervangen door een electronische schakelaar zodat als de auto op de 230V ook de startaccu wordt geladen dat is origineel ook niet zo.
Sta je ergens een dagje ofzo dan is het geen probleem ook de radio te gebruiken sta je ergens langer dan heb je meestal wel een externe laadspanning en dan kan de radio eindeloos spelen. Verder heb ik als ik lang ergens sta en ik perse wil luisteren naar muziek gewoon een MP3 speler met wat boxjes dat is veel eenvoudiger dan de hele santekraam van de 12V veranderen.

Leo
Afbeelding
Volkswagen T4, de laatste echte klassieker, er zijn er steeds minder dus doe er voorzichtig mee

Plaats reactie