Update Meeting 18,19,20 September

18 t/m 20 september 2015
Gebruikersavatar
Wellingrwf
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 22:25

Update Meeting 18,19,20 September

Bericht door Wellingrwf »

Best VW exclusive campers

Op het ogenblik zijn we met 14 campers waarvan 5 nieuwe forum bezoekers! Als iemand zich als nog wil opgeven dan graag mij een e-mail sturen.

Met dit aantal ben ik naar de camping gegaan en, omdat 5 van jullie SVR lid zijn, kunnen wij allen voor de SVR prijs van €13,70 per nacht staan.

Ik ben ook naar "Het Gevangenis Museum" geweest en heb er een rondrit va 1 uur in de bus ("Boevenbus") geregeld door het oud koloniaal dorp Veenhuizen. De bus vertrekt van het museum om 13:30. Er kunnen 26 mensen mee met de bus en hij kost €69 (=€2,65 pp). Na afloop kunnen we het museum bezoeken voor €7 pp als we als groep (minimaal 10 pax) gaan. Helaas was er geen gids meer vrij om ons als groep rond te leiden. Liefhebbers kunnen natuurlijk ook het museum bezoeken voor de rondrit.

Ik heb nog gevraagd of er iemand beschikbaar was om, op de camping, een lezing te geven op de vrijdag avond over "De Maatschappij van Weldadigheid". Dat is gelukt maar de kosten zijn €112 (€8 per camper). Ik heb dit nog niet definitief afgesproken maar laat het af hangen van jullie belangstelling. Als 9 campers (=2/3) deze lezing willen dan maak ik de afspraak. Dus graag per omgaande jullie belangstelling door geven.

In he onderstaand programma heb ik de bovenstaande informatie verwerkt.

Tot Vrijdag 18 september.

Ruud Welling

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

30/7/2015
Best forum leden,

Helaas is het bezoek aan Westfalia niet mogelijk gebleken. Ik heb echter een goed alternatief hier in de buurt van Assen gevonden bij Camping "De Schuilhoeve" in Huis Ter Heide (‪http://www.campingdeschuilhoeve.nl). Het is een kleine (25 pax) camping met een mooie gezamenlijke ruimte (incl. beamer, biljart, etc.) die we mogen gebruiken tegen drank kosten. (Koffie €1,65, Bier €1,50, Fris €1,70, Wijn 2,50). Het stageld is slechts €16,70. Als we meerdere SVR leden onder ons hebben dan daalt de prijs naar €13,70 per camper per nacht. Dus laat me even weten wie er lid is. Er zijn 2 grote gas BBQ's die we binnen (bij slecht weer) of buiten kunnen gebruiken. Uiteraard als het mooi weer is dan zitten we buiten en kunnen we onze eigen drank gebruiken. Als ieder zijn eigen vlees mee neemt en een salade, stokbrood, sausjes, toetje o.i.d. die we kunnen delen, dan komt dat wel goed. Wel je eigen bord, bestek etc. meenemen (hebben jullie natuurlijk al in de camper).

Als activiteit op de Zaterdag stel ik voor om naar het gevangenis museum in Veenhuizen te gaan (http://www.gevangenismuseum.nl). Dat is 8 - 10 km fietsen langs het met bos omringd kanaal. Ik zal ook mijn auto mee nemen voor diegene die geen fiets bij zich hebben. Die pendelen we wel heen en weer. Ik zal kijken of ik daar nog iets speciaals voor onze groep kan regelen. Per slot is dit gebied in ontwikkeling gebracht door "de Maatschappij van Weldadigheid" rond 1818 als opvoeding ‘s kolonie voor werkeloze/paupers (http://maatschappijvanweldadigheid.nl/wordpress/). Er is dus veel meer dan alleen een gevangenis museum

Het format is het zelfde worden als andere jaren:

Vrijdag middag/avond 18/9/15
· Aankomst vanaf 16:00
· Avond eten op eigen gelegenheid
· 's avonds koffie/borrel
· 19:30 Bij voldoende belangstelling een lezing over "De Maatschappij van Weldadigheid"

Zaterdag 19/9/15
· Aankomst laatste forum members
· 10:30 koffie + koek
· 12:30 vertrek naar activiteit (auto/fiets?)
. 13:30 Rondrit met bus door Veenhuizen
. 14:30 Einde rond rit en mogelijkheid om "Het Gevangenis Museum" te bezoeken
. 16:00 Terug fietsen naar de camping
· 17:00 borrel
· 18:00 Barbecue of andere georganiseerde maaltijd
. 20:00 Diafilm over onze 4 1/2 maand Rusland reis "Amsterdam retour Vladivostok". (Ook anderen die hun foto’s willen delen kunnen dat natuurlijk doen. Doe de presentatie op een geheugen stick en dan kan ik het via mijn computer laten zien)

Zondag 20/9
· 11:00 gezamenlijke koffie
· 13:00 Groep‘s foto samen met alle campers
· Vertrek wanneer het uit komt.

De kosten van het weekend worden gedeeld.


Nog een prettige (minder natte) zomer

Ruud en Jamaliah Welling (wellingrwf@yahoo.com)
Tel: 06-51447383

P.S. Omdat we natuurlijk weer rond lopen om elkaars camper (verbeteringen) te bekijken is het misschien handig om je naam op een briefje op het dashboard te leggen. Leren we elkaar ook tegelijk beter kennen.
Ruud & Jamaliah Welling, Assen
Plaats reactie