koelkast

Welke onderdelen van uw camper heeft u aangepast of verbeterd?
Plaats reactie
frodos
Berichten: 163
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 16:32

koelkast

Bericht door frodos »

Hallo

Heeft iemand ervaring met het vervangen van het zwarte elektrische kastje onder de koelkast in de camper. Ik vroeg mij wat dit gaat kosten als deze een keer vervangen moet worden. Bedankt alvast voor je reactie.

Groeten Ronald
Brugseb
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 19 feb 2016, 14:08
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: koelkast

Bericht door Brugseb »

Dag Ronald
of het nu om de zwarte stuurdoos van de frigo gaat, of de lader, het is geen onverstandig idee om deze preventief te laten nazien en op punt stellen. Na al die jaren komt er wel sleet op. Op het weetjewel forum zit iemand die dit kan http://www.hrwerkplaats.nl/contact
Mijn frigo liet het 2 jaar geleden op reis afweten, werd vakkundig (en budgetvriendelijk) hersteld en functioneert weer prima.
groeten
Bart
frodos
Berichten: 163
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 16:32

Re: koelkast

Bericht door frodos »

Hallo Bart en Fred

Ja ik bedoel dat zwarte kastje op de grond onder de koelkast. Ik maak het jaarlijks schoon. Goede tip Bart. Ik ga eens kijken op de link die je mij gegeven hebt.

Bedankt en groeten Ronald
Wim R. Leewis

Re: koelkast

Bericht door Wim R. Leewis »

Het zwarte doosje is de omvormer/ acculader van 220 v naar 134,8 volt.
bij had dit kastje het begeven op een vakantie in Frankrijk met 38C in de schaduw. Om toch gebruik te kunnen blijven maken van de koelbox moeten we om de paar dagen verkassen. Vaker als dat we van plan waren. Bij camperboeren in frankrijk was dit niet te verkrijgen. De imorteur wilde geen kastje opsturen, dit omdat de vervanger die wel te betalen was op een geheel andere manier moet worden aangesloten. Dit om ook de overige onderdelen te laten werken. De importeur had er veel tijd ingestopt om uit te zoeken wat betaalbaar en betrouwbaar was. Ik heb het laten vervangen en was zodoende goedkoper uit en had ook garantie op de werkzaamheden en het kastje.
Als je een zonnepaneel hebt kun je natuurlijk langer zonder dit kastje blijven koelen met de koelkast.
Maar ook hier wordt de camper weer zwaarder van en meer onderhoud gevoeliger.
Op alle campings kun je je aansluiten op 220.
Plaats reactie