Buitenverlichting

Welke onderdelen van uw camper heeft u aangepast of verbeterd?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tonenelly
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 26 jun 2011, 16:35
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Buitenverlichting

Bericht door tonenelly »

Omdat we voor het eerst in oktober op vakantie zijn geweest, liepen we tegen een probleem aan waar je in de zomer geen last van hebt, nl. dat we 's avonds in het donker niet meer buiten konden lezen. Ton heeft hier nu een oplossing voor gevonden, nl. waterdichte LED-verlichting.
Hij heeft hier de volgende materialen voor gebruikt:
Waterdichte LED-strip, kleur warm-wit (dit was een rol van 5 meter) en een stabilisator 12V - 5A

Hij heeft ongeveer 2 meter van deze LED-strip vastgeplakt onder de luifel en de kabel doorgevoerd (met een tule) net boven de luifel onder de rubberen afdichting. De kabel komt dan net uit in de legkast.
De stabilisator bovenin de legkast heeft hij aangesloten op een 12V-bron. Tussen de LED-strip en de stabilisator heeft hij een schakelaar geplaatst in de zijwand van de kast.
Handig mannetje heb ik toch hé? :roll:
De foto's maken het misschien wat duidelijker en anders zien jullie het wel op het volgende Exclusive-weekend!
Groetjes,
Elly
Buitenverlichting
Buitenverlichting
LED.jpg (71.43 KiB) 15258 keer bekeken
LED-strip onder luifel
LED-strip onder luifel
LED 1.jpg (57.8 KiB) 15258 keer bekeken
Stabilisator
Stabilisator
LED 4.jpg (74.71 KiB) 15258 keer bekeken
Gebruikersavatar
tonenelly
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 26 jun 2011, 16:35
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Buitenverlichting

Bericht door tonenelly »

Hallo Joke en Fred,
De ervaring moet leren of we inderdaad voldoende licht hebben om te kunnen lezen, maar we hebben in elk geval nu buitenlicht. Wat ons nl. ook overkwam tijdens onze laatste vakantie in oktober was dat er 's avonds iemand op de deur stond te kloppen en wij van binnenuit niet konden zien wie er buiten in het donker stond. Dit vond ik nou niet echt prettig, want we stonden op een doodstille camperplaats. Met deze LED-strip kunnen we nu wel zien wat er buiten gebeurt.
Wat betreft een Exclusive-weekend, dit was een schot voor de boeg..... :idea: Misschien is er iemand die er ongelofelijk veel zin in heeft om dit te organiseren en anders wil ik samen met iemand anders me er wel over gaan buigen. Misschien jijzelf wel weer? ;)
Groetjes,
Elly
Plaats reactie