Navigatie systeem op plek binnenspiegel

Welke onderdelen van uw camper heeft u aangepast of verbeterd?
keesveuger

Navigatie systeem op plek binnenspiegel

Bericht door keesveuger »

Ik heb een Garmin Nuvi 1340 GPS system opgehangen op de plaatst van de binnenspiegel.

1e - op de sloop voor 5 euro een complete binnenspiegel voor een T4 gehaald.
2e - op marktplaatst een extra bevestigingsklem voor de Garmin nuvi gekocht ( 3 euro)
3e - de sloop binnenspiegel gesloopt, en alleen het metalen beugeltje overgehouden wat aan het raam bevestigd zit.
4e - het bolletje op het eind van deze beugel zover afgeslepen / geschuurd zodat de houder van de Garmin hierop past.
5e - de binnenspiegel in de CE voorzichtig van het voorruit verwijderd (door een kwartslag te draaien...)
6e - de nieuwe beugel voor de Garmin erop gezet en GPS er opgeklikt.

Spanning voor GPS kun je halen van de binnenverlichting bij het voorruit. (gebruik wel een omvormer van 12 V naar 5 V Ik heb zo'n voeding gebruikt die normaal in de sigaretten aansteker gebruikt wordt Er is voldoende ruimte achter het lampje)

De binnenspiegel is voor ons nutteloos en ook volgens de voertuigeisen niet noodzakelijk. Ik heb toch maar de orginele spiegel bewaard, je weet nooit...

Voordelen: de GPS zit nu op een goed plaatst en niet meer in de weg op het dashboard.
Je kunt de GPS nu laten zitten en hoeft niet bij elke keer parkeren bang te zijn dat je hem vergeet weg te halen (Minder kans op diefstal omdat hij veel minder opvalt...!)

Zie bijgaande foto's
Bijlagen
DSC_0075.JPG
DSC_0075.JPG (87.33 KiB) 12176 keer bekeken
DSC_0069.JPG
DSC_0069.JPG (73.16 KiB) 12176 keer bekeken
Laatst gewijzigd door keesveuger op do 05 apr 2012, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie